در وهله اول، متقاضی همه ی مدارک مورد نیاز برای پذیرش از دانشگاه می فرستد و پس از آن، درخواست بررسی(Submit) بدهد. در بیشتر موارد، دانشگاه ها قبل از درخواست بررسی، گزینه پرداخت هزینه بررسی مدارک را در سایت می گذارد که اکثر موارد، امکان ویرایش اطلاعات وجود ندارد و فقط می توانید مدارک خود را تکمیل نمایید. این اطلاعات و مدارک شامل:
اطلاعات فردی، سوابق دانشگاهی و کاری، زمینه های تحصیلی مورد علاقه، کپی مدارک آموزشی تحصیلی، نمره زبان(تافل، جی آر ای،جی مت و …)، انگیزه نامه تحصیلی(SOP)، توصیه نامه(Recommendation) و … می باشد. هر دانشگاه زمان مشخصی را به عنوان آخرین زمان معتبر(Application Deadline) جهت تکمیل درخواست و Submit دارد.
هزینه پذیرش:
نحوه پرداخت هزینه برای هر دانشگاه متفاوت است. این مبلغ می تواند از 50-100 دلار شروع شود و یا هزینه ای گرفته نشود. پرداخت می تواند از طریق آنلاین و با استفاده از کارت های اعتباری مستر کارت و ویزا کارت و همچنین حساب PayPal انجام شود. هزینه پذیرش جزو پرداخت های غیر قابل برگشت است.
راهنمای پرداخت اپلیکیشن فی دانشگاه:
1- ورود به وبسایت دانشگاه مورد نظر
2- ایجاد پروفایل کاربری
3- تکمیل اطلاعات فردی و دانشگاهی
4- آپلود مدارک لازم
5- پرداخت هزینه پذیرش